Tuesday, December 21, 2010

Doa, Zikir & Munajat yang Didengari ALLAH

Buku ini jd pilihan , mula nampak kat satu stesyen televisyen Malaysia yang pagi-pagi ada mengsipnosiskan buku-buku, jadi ibu yang selalu tengok stesyen TV nie pun berkenan, dan dok 'usya' dah ada ke belum kat pasaran. Lama juga nak dapat stok buku nie, Sekarang dah banyak sgt dah kat market.




Buku DOA, ZIKIR & MUNAJAT YANG DIDENGARI ALLAH ini mengandungi doa, munajat dan zikir dalam 4 bahagian termasuk kaifiat dan khasiat beramal dengannya:

1. DOA HARIAN dari bangun tidur hingga ke masjid dan ketika hendak tidur malam.
2. DOA DALAM KEADAAN TERTENTU seperti ketika bermusafir, tahniah kepada pengantin, ketika masuk ke pasar, dalam majlis, pada bulan puasa, mohon kuatkan iman dan doa pada hari-hari tertentu.
3. DOA MINTA PERLINDUNGAN daripada kesusahan, kesempitan hidup, ketakutan,gelisah, dukacita, menolak bala, ditimpa musibah, membayar hutang, kejahatan, dan kezaliman orang lain, menjauhi jiwa yang tidak tenteram, penyakit was-was, perlindungan anak kecil, merawat penyakit, mengusir syaitan dan gangguan sihir.
4. ZIKIR pada masa-masa tertentu, zikir yang disukai Allah, zikir hauqalah, zikir hasbalah, menghindar daripada api neraka, sebelum memulakan sesuatu yang penting dan banyak lagi.


Buku ini sangat comel, sebesar tapak tangan dan mudah dibawa ke mana-mana. Boleh dikatakan 1 muka surat, 1 doa dan disertakan kaifiat dan khasiat.

Terima kasih kepada Ust. Hj. Zahazan Mohamed dan Ust.Hj. Mohd Wahid Abd.Hanif, yang berjaya menampilkan kepada kita semua, panduan yang amat bermanfaat terutama ketika saat getir kita mengharapkan bantuan daripada Allah s.w.t.

1 comment:

  1. Salam.. blh share kn doa2 dlm buku Tu pd sy X?
    Dpt gambar setiap helai pn ok sbb buku ni dah xde keluaran dlm pasaran.
    Email sy zikriunderscore@gmail.com

    ReplyDelete